Aktualności

Wolontariusze SKC laureatami konkursu "Czas to miłość"

61377875 414232512764282 7183485029085872128 n

Szymon Wiśniowski oraz Zuzanna Janik laureatami XIX Ogólnopolskiego Konkursu literacko-plastyczno-multimedialnego pt. "Czas to miłość". Konkurs zorganizowany został przez Szkołę Podstawową nr 50 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Prymasa Tysiąclecia wraz z Katolickim Stowarzyszeniem „Civitas Christiana”, Stowarzyszeniem Przyjaciół Szkół im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego oraz Dzielnicowym Domem Kultury "Węglin" w Lublinie.

Szymon zajął II miejsce w kategorii multimedialnej, natomiast Zuzia - III w kategorii literackiej (proza) spośród nadesłanych 623 prac z 13 województw z Polski oraz z zagranicznych polskich szkół. Uczniowie w swoich pracach ukazali działalność wolontariacką jako najpożyteczniejsze spędzenie wolnego czasu. Rozdanie nagród odbyło się 31 maja w Szkole Podstawowej nr 50 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie. Oczywiście, nie mogło nas tam zabraknąć. I tak

Dnia 30 maja o godzinie 8:50 wyruszyliśmy z Tymowej. Udaliśmy się tam czteroosobowym zespołem: Pani Magdalena Bednarek, Aleksandra Strączek, Zuzanna Janik i Szymon Wiśniowski. Podróż była długa, a momentami nawet męcząca ze względu na dużą odległość (300 km). Jednakże bezpiecznie i szczęśliwie dotarliśmy do celu. Po wyjściu z busa zobaczyliśmy przepiękne miasto jakim jest właśnie Lublin, nazywany przez wielu miastem inspiracji. Spod dworca głównego autobusem miejskim udaliśmy się do domków akademickich KULu, gdzie się zakwaterowaliśmy. Tam na nas czekała już siostra Joanna Szcześniak - urszulanka i jednocześnie najlepszy przewodnik po Lublinie. Następnie wyruszyliśmy na śródmieście,  z ogromną ciekawością i zachwytem zwiedzaliśmy najwspanialsze zabytki tego miasta, takie jak Zamek Lubelski, piękny rynek, niezwykłe kamieniczki oraz szereg ujmujących kościołów i katedr. Na kolację zjedliśmy wspaniałe naleśniki z jeszcze wspanialszym towarzystwem siostry Joanny, która zresztą towarzyszyła nam od samego rana. Wieczór spędziliśmy przy fontannie odpoczywając i relaksując się pięknym widokiem. Następnego dnia odwiedziliśmy kościół pod wezwaniem naszej patronki – Św. Urszuli Ledóchowskiej, później udaliśmy się na galę podsumowującą konkurs, na której odbyło się rozdanie nagród. Niestety czas nie pozwalał nam zostać dłużej. Przeżyte wydarzenia i widoki na długo zapadną w naszej pamięci. Do Tymowej wróciliśmy o 23:00 i zmęczeni trudami podróży poszliśmy spać.

Warto nadmienić, iż patronat honorowy nad konkursem objęli m.in. wojewody Przemysława Czarnka, ks. abp. Stanisława Budzika – metropolity lubelskiego, ks. prof. Andrzeja Kicińskiego – prorektora ds. studenckich i międzynarodowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Michaliny Jankowskiej – dyrektora Instytutu Prymasowskiego Stefana Kardynała Wyszyńskiego.

61559958 677280099368264 2375763698108071936 n

Nasi wolontariusze na XIII Zjeździe Szkolnych Kół Caritas w Pasierbcu

677019 VRBY IMG 1626 98

W sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu 4 czerwca odbył się XIII Zjazd Szkolnych Kół Caritas z diecezji tarnowskiej w którym także i my uczestniczyliśmy. Wspólne świętowanie rozpoczęto od obejrzenia spektaklu pt. „Opowieść o początkach Pasierbieckiego Sanktuarium” w wykonaniu wolontariuszy tamtejszego SKC. Następnie w uroczystej Mszy świętej, której przewodniczył bp Leszek Leszkiewicz. Homilię rozpoczął od prośby skierowanej do młodych, aby popatrzyli na swoje dłonie i spróbowali przypomnieć sobie co dobrego „one” zrobiły. Dodając, że jako ludzie wierzący musimy mieć świadomość, że to wszystko, co robimy dla innych, czyli dobro, wypływa z Boga. Zwrócił także uwagę na trzy sfery, w których można czynić dobro. Po pierwsze możemy pomagać przez pielęgnowanie dobrych myśli. Po drugie trzeba dziś dobrze mówić o ludziach. Trzecią sferą, ważną dla pełniących dzieło miłosierdzia są konkretne uczynki. – Czasem nie trzeba wielkich rzeczy, by sprawić komuś radość. To jest ścieżka życia chrześcijańskiego – mówił bp. Po zakończeniu części oficjalnej przyszedł czas na agapę, czyli posiłek i zabawy z wodzirejami - Imprateam i Przyjaciele. Spotkanie zakończyła modlitwa w Godzinie Miłosierdzia.  BYŁA MOC I ŚWIETNA ZABAWA!!!

Spotkania takie są doskonałą okazją do wyrażenia wdzięczności wszystkim zaangażowanym w dzieło chrześcijańskiej Caritas. Dla wolontariuszy lekcją wymiany doświadczeń, zawiązania wspólnoty i „naładowania akumulatorów”.  Po spotkaniu ks. proboszcz zabrał wolontariuszy na coś dla ochłody, czyli lody.

Dzieci z PDMD na wycieczce w Krakowie

61867729 431907674312809 568884056331124736 n

Dnia 5 czerwca (wtorek) dzieci należące do PDMD uczestniczyły w wycieczce do Krakowa. Celem wyjazdu była wizyta w Park Trampolin GOjump oraz Parku Go Kidz. Po profesjonalnej rozgrzewce pod okiem instruktora, uczestnicy wycieczki korzystali z szeregu atrakcji, m in. ścieżek akrobatycznych, koszów do wsadów, trampolin sportowych oraz basenów wypełnionych gąbkami. Po godzinnym szaleństwie udaliśmy się do Parku Go Kidz. Tym razem każdy sprawdzał swoje umiejętności sprawnościowe. Dodatkowym atutem było zdobywanie punktów, które z kolei zamieniane były na żetony. Każdy żeton to dodatkowa atrakcja. Opiekę nad grupą sprawowoali: p. Grazyna Bednarek, p. Urszula Styrna, p. Magdalena Bednarek, p. Katarzyna Włodarczyk oraz p. Aleksandra Fyda.

IMG 20190605 153704

Pierwsza Komunia św. świętem całej parafii

Dnia 19 maja dwadzieścioro dzieci pierwszy raz przyjęło do swego serca Pana Jezusa ukrytego w Najświętszym Sakramencie. Do tego wydarzenia przygotowywały się przez trzy lata podczas katechezy. Ostatnie tygodnie były przeżyciem wyjątkowym dla dzieci i rodziców ze względu na bezpośrednie przygotowania do przyjęcia tych sakramentów. Uroczyste przyjęcie Chrystusa ukrytego w Eucharystii odbyło się na Mszy św. o godz.11.00. Dzieciom życzymy, by przygoda wspólnej wędrówki z Jezusem trwała przez całe życie.