WAKACJE W PODCZELU I od 4 do 12 lipca 2017r.

WP 20170711 17 04 18 Pro

Wypoczynek w ośrodku rozpoczęliśmy śniadaniem 4 lipca. Po rozpakowaniu musieliśmy trochę odpocząć po długiej 12 godzinnej podróży. Stąd na plażę i powitanie z morzem wybraliśmy się po obiedzie. Słońce pięknie świeciło co nas bardzo cieszyło, jednak wiał silny wiatr. Mimo to zdążyliśmy zamoczyć się nawet do pasa. Niektórzy w całości wykąpać. Kolejny dzień spędziliśmy na kąpieli w morzu, a wieczorem podziwialiśmy zachód słońca.

We czwartek byliśmy w domu do Góry Nogami. Czuliśmy się jak kosmnauci „oderwani od ziemi”. Przy okazji udaliśmy się na Molo i zakup pamiątek. Po południu zwiedziliśmy Ogrody Tematyczne Hortulus w Dobrzycy. Ogrody te tworzy prawie 30 różnych, oddzielnych ogrodów tematycznych rozciągających się na obszarze 4h. Są wśród nich klasyczne, jak: japoński, francuski, śródziemnomorski, oraz te związane ze środowiskiem: ogród kamienny, skalny i wodny. Są też ogrody użytkowe, jak ziołowy, czy warzywny. Spacerując można odpocząć i zrelaksować się.

W piątek ze względu na deszczową pogodę zwiedziliśmy ruiny kościoła w Trzęsaczu, potocznie zwanego kościołem na klifie, powstał on w 1250 lub 1270 roku, na środku wsi 1800 m od brzegu morskiego. Tragiczny był i jest jego los, gdyż z  roku na rok niszczony jest przez siły Bałtyku. W tym momencie stał się trwałym symbolem małości istoty ludzkiej wobec siły żywiołów. Dalej pojechaliśmy odwiedzić Międzyzdroje. Tam przeszliśmy Promenadą Gwiazd, czyli chodnikiem przy hotelu Amber Baltic, w który znajdują są płyty z odciśniętymi dłońmi gwiazd. Swoje dłonie "pozostawili" tam między innymi: Anna Dymna, Jan Englert, Janusz Gajos, Krystyna Janda, Beata Tyszkiewicz, Anna Seniuk i  wielu, wielu innych. Co roku "dłoni" przybywa. W czasie naszego pobytu przygotowywano scenę do 22. Festiwalu Gwiazd. W tym roku na liście znanych i lubianych znaleźli się: Justyna Sieńczyłło, Wojciech Wysocki, Janusz Kondratiuk, Beata Poźniak, Iza Kuna, Magdalena Boczarska, Paweł Małaszyński, Edyta Bartosiewicz, Piotr Szwedes, Bartłomiej Topa. Naszą „frajdą” było porównywanie swoich dłoni z dłońmi sławnych gwiazd. Mieliśmy też czas na zakup pamiątek.

Sobotę spędziliśmy na kąpieli w morzy i zabawie na plaży. Niektórzy zbierali muszelki, inni próbowali łowić ryby. Jeszcze inni odkrywali swoje talenty budownicze. Mogliśmy podziwiać wspaniałe leżaki, fotele, zamki, piramidy itp. Trzeba przyznać, że na plaży nie można było się nudzić a woda do kąpieli była wspaniała. Wieczorem był grill, tańce i śpiew ulubionych piosenek w ogrodzie. Dzieci młodsze „szalały” na placu zabaw. Chłopcy, którzy nie lubią tańczyć grali w piłkę nożną.

Niedziela była dniem odpoczynku i świętowania. Do południa udaliśmy się na Mszę św. natomiast po południu na plażę i kąpiel w morzu. Po kolacji pojechaliśmy na plażę w Kołobrzegu, gdzie był koncert LATO Z RADIEM przygotowany przez Radio ZET i Telewizję Polsat. Na scenie wystąpili min: Ewa Farna, Grzegorz Hyży, Sarsa, Urszula, Kasia Cerekwicka, Natalia Szroeder, Gromee z Mahan Moin, Red Lips oraz finalistka programu "Idol" - Karolina Artymowicz. Gospodarzami wieczoru byli: Agnieszka Kołodziejska i Kamil Nosel z Radia ZET oraz Paulina Sykut-Jeżyna i Maciej Dowbor z Polsatu. Co prawda tłumy słuchaczy nas przerażały, ale wrażenia pozostały niesamowite.

W poniedziałek do południa udaliśmy się dokonać zakupu pamiątek w Kołobrzegu. Była to ostatnia szansa żeby kupić co dla rodziny. Przy okazji zwiedziliśmy miasto Kołobrzeg, byliśmy także przy Latarni Morskiej. Po południu kąpaliśmy się w morzu. Ostatnią noc w ośrodku rozpoczęliśmy maratonem filmowym, która trwała do 7.30.

Wtorek to ostatni nasz dzień nad morzem. Wykorzystaliśmy go na kąpiel w morzu i zabawę na plaży. Po wcześniejszej niż zawsze kolacji „zabraliśmy się” za pakowanie walizek. O godz. 19.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Każdy dzień był zaplanowany. Jeżeli program uległ zmianie, to ze względu na pogodę. Wieczorami chłopcy grywali w piłkę nożną na Orliku. Dzień rozpoczynaliśmy i kończyliśmy wspólną modlitwą. Podczas pogodnych wieczorów śpiewaliśmy przy akompaniamencie akordeonu i gitary. W czasie spacerów na plażę po obiedzie zatrzymywaliśmy się przy budce z lodami, goframi i fast foodami.

Opiekę nad dziećmi pełnili:
Kierownik kolonii – Magdalena Bednarek
Wychowawcy – Grażyna Bednarek, Jolanta Chojecka, Paweł Kulig oraz Katarzyna Bukowiec (mama dwójki kolonistów).